دکتر ماحوزی در این نشست ضمن خیرمقدم و قبولی طاعات و عبادات و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، جایگاه نمایش و انجمن نمایش را در بین انجمن های دیگر، جایگاهی قابل توجه و موثر خواندند و از هنرمندان نمایش استان بوشهر که در دوره های مختلف پیشتاز عرصه های هنری بوده اند، تقدیر کردند.

مدیر کل ارشاد اضافه کردند: هنرمندان ما با کمترین امکانات توانسته اند با پشتکارو عشق در عرصه های ملی و بین المللی خوش بدرخشند.

 وی از جهانشیر یار احمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی  به عنوان یک پژوهشگر و هنرمند برجسته تئاتر استان بخاطر نگاه کلان و برنامه محور قدردانی کرده و ارائه این طرح از سوی ایشان را گامی مهم و موثر خواندند که می تواند با عملیاتی شدن در ارتقا تئاتر استان نقش بسزایی داشته باشد.

دکتر ماحوزی در بخش دیگری از صحبت های خود گفتند: از مسئولین انجمن های نمایشی  انتظار می رود با تقویت روحیه همدلی بین هنرمندان، مشکلات را به حد اقل رسانده و انرژی خود را در راه ارتقا جایگاه نمایش بکار بندند.

ایشان کمبود اعتبارات فرهنگی و هنری  را مهمترین عامل کندی روند اصلاح و ساماندهی امور فرهنگی و هنری دانستند و افزودند: از شما می خواهم با نگاه خلاقانه ، با افزایش کیفیت برنامه ها ، هزینه ها را تاحد امکان پایین بیاورید و اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

دکتر ماحوزی از هنرمندان نمایش خواست با ارائه اید ه های مناسب مثل برگزاری شبهای فرهنگی در شهرستان ها، فضای فرهنگی و هنری مناسبی را برای مردم فراهم کنند؛ چرا که مردم همواره از کار با کیفیت استقبال می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خبر از برگزاری  جشنواره منطقه ای در مهر ماه در گناوه خبر دادند و از آن به عنوان گامی در راه تمرکززدایی برنامه های استان و بردن جشنواره ها به شهرستان ها یاد کردند.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته  زمینه برای ارتقا هر چه بیشتر هنر و هنرمندان فراهم شود.

در این دیدار جهانشیر یاراحمدی مسئول جدید انجمن هنرهای نمایشی استان  ضمن ابراز خرسندی از حضور خانم دکتر ماحوزی و مسئولین انجمن های نمایشی، مهمترین برنامه خود را ایجاد همگرایی و همسویی میان هنرمندان  عنوان کرد و در این را از همه هنرمندان یاری طلبید.

یاراحمدی با ارائه طرح جامع ساماندهی و توسعه استان بوشهر  به مدیر کل ارشاد به بیان برخی  از ابعاد این طرح پرداخت  و مهمترین ابعاد آن را، توجه جدی به حوزه آموزش تئاتر، تشکیل کمیته اجرای عموم، تشکیل کمیته پژوهش تئاتر ، توجه به بحث آموزش تئاتر در مدارس و در روستاها و ... بیان کرد.

وی همراهی و همکاری مسئولین انجمن های نمایش را در برگزاری هر چه موفق تر جشنواره  منطقه ای ، مقدمه ای برای برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی خواند.

در این جلسه علی ابراهیمی (مسئول انجمن نمایش گناوه)، عبدالزهرا محمودی (مسئول انجمن نمایش دیر)، سعید گل چمن (مسئول انجمن نمایش تنگستان)، قاسم تنگسیرنژاد (مسئول انجمن نمایش دشتستان)، نیما رفیعی (مسئول انجمن نمایش جم )، غلامعباس حاجی زاده (مسئول انجمن نمایش دلوار) ، داود جان امیری  (مسئول انجمن نمایش آبپخش)  و عبدالرضا نصیری (مسئول انجمن نمایش کاکی) به بیان نقطه نظرات و مشکلات حوزه خود پرداختند.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر




بازدید : 78
[ سه شنبه 07 مرداد 1393 ] [ 12:56 ] [ نویسنده : عبدالرضا(مهدی)نصیری ] | نظرات (0)
نظربدهید
کد امنیتی رفرش



.: Weblog Themes By SlideTheme :.